همشهری آنلاین: مرز کردستان ایران با عراق در اعتراض به دستگیری فرهادی، مسئول تبادلات تجاری استان کردستان با عراق به دست نیروهای آمریکایی مسدود شد.

به گزارش مهر استاندار کردستان ضمن تایید بسته شدن مرز ایران با عراق در استان کردستان گفت: مرز مشترک ما به دلیل دستگیری فرهادی همکارمان در استانداری کرمانشاه از سوی نیروهای آمریکایی از صبح امروز(2 مهر) بسته شده است. [ بازداشت سه ایرانی به دست نظامیان آمریکایی]

اسماعیل نجار استاندار کردستان اظهار داشت: فرهادی، مسئول تبادلات تجاری مرزی در استانداری کرمانشاه همکاری بازرگانی ما در استانداری کرمانشاه که به منظور انجام پاره ای از امور بازرگانی به دعوت رسمی استانداری اقلیم کردستان عراق به این منطقه سفر کرده بودند، توسط نیروهای آمریکایی در هتل پالاس دستگیر شد و از دقایقی اولیه این حادثه، استانداری کردستان نیز تمام تلاش خود را برای آزادی فرهادی به کار گرفته که متاسفانه این تلاش ها تا کنون به نتیجه خاصی نرسیده است.

وی افزود: در همان روزهای ابتدایی به مقامات عراقی اعلام کردیم اگر فرهادی  بدون قید و شرط از سوی نیروهای آمریکایی آزاد نشود ، این موضوع در مناطق مرزی ما تاثیر گذار خواهد بود و لذا به دلیل عدم آزادی او از سوی نیروهای آمریکایی، مرز مشترک استان کردستان با عراق در 5 منطقه از صبح امروز بسته شد.

نجار تاکید کرد: بسته شدن مرز کردستان با عراق تا آزادی بی قید و شرط فرهادی ادامه خواهد داشت .[اعتراض به دستگیری شهروند ایرانی در شمال عراق]

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: این اقدام تنها به دلیل اعتراض به بازداشت فرهادی، مسئول تبادلات تجاری مرزی در استانداری کرمانشاه در سلیمانیه عراق توسط نیروهای آمریکایی صورت گرفته و هیچ دلیل دیگری ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر ازطریق دیپلماتیک پیگیر آزادی فرهادی همکار بازرگانی خود در استانداری کرمانشاه هستیم.

کد خبر 32312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز